Chuyển đến nội dung chính

The Future Still Lies in Coding

 

The Future Still Lies in Coding

Coding is enormous in education right now.

No wonder. Coding offers so many academic benefits that schools cannot ignore its significance.  Sequential processes, computational thinking, and creative problem-solving all make up coding. It’s the new literacy in schools. There’s so much to like about coding that coding academies and boot camps are springing up everywhere.

danial-ricaros-FCHlYvR5gJI-unsplashPhoto by Danial RiCaRoS on Unsplash

By MATTHEW LYNCH

 

Bootcamps can be expensive, but they are intensive. Participants learn as much as possible in three to six months, securing employment as a coder soon after that. Academies, on the other hand, tend to be more flexible. They offer coding training at all levels, and students create code in makerspaces.

Coding appeals to children of all ages. Not only are there plenty of outstanding apps with which to teach coding, but there are also schools focused intensely on learning how to code.

It’s elementary

Teaching coding in elementary encourages children to take control of not only computers but also their learning. Young coders learn about sequences and patterns. They experience cause and effect firsthand as they see the results of their work. Coding also teaches the framework for grammar structures.

Teachers can incorporate coding activities into their lessons throughout the day. Many schools even offer after-school coding programs as one of the extracurricular choices.

Coding in middle and high school

As students can handle more advanced abstract concepts, they have access to more sophisticated apps for learning how to code. Coding is meant to be fun and engaging. The middle and high school years present an excellent opportunity to get students to fall back in love with learning. The best part is that teachers don’t have to pretend to know everything; they can learn along with their students.

As students master their coding skills and continue to sharpen them, teachers can reduce the amount of 1:1 support they provide for their students. Older students especially prefer the experience of doing things themselves. It builds confidence and self-reliance.

Taking the high ground

Learning about coding doesn’t end at high school graduation.  Advanced technology requires coders who can keep up with the demand. According to the Bureau of Labor Statistics, computer programmers with a Bachelor’s degree earned the median salary of $84,280 per year. In many cases, that’s more than the average teacher makes. Programmers spend half of their work time writing and testing code.

In addition to traditional degrees, colleges and universities already offer certificates in many diverse areas. Universities ought to include a boot camp in their course catalogs. The popularity of boot camps has witnessed exponential growth, and they generate $240 million annually. By failing to offer a coding boot camp, universities may be missing out on an important source of revenue. Higher education also will fall behind in preparing students for the future.

Steve Jobs said, “Everybody should learn to program a computer because it teaches you how to think.” Quite literally, the future lies in coding. It’s our duty to prepare learners for it at every level of their academic career.


Source: robotlab.com


Hãy truy cập vào trang Facebook tại đây để không bỏ lỡ những bài viết mới!

Hãy like và share bài viết nhé ^_^  

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

4 Đặc điểm sân khấu trong Scratch (cho người mới)

  - Bài viết được trích từ giáo trình học Scratch - 1/ Kích thước của sân khấu: Sân khấu trong Scratch có 3 loại kích thước sau đây: - Kích thước chuẩn: Rộng 480 px, Cao 360 px - Kích thước nhỏ nhất: Rộng 240 px, cao 180 px. Bằng 1/2 kích thước chuẩn - Kích thước toàn màn hình: Phụ thuộc vào kích thước màn hình máy tính. Một số điểm lưu ý: - Đơn vị đo chiều rộng và chiều cao được tính bằng Pixel, ký hiệu là px. Tuy nhiên, trong các khối lệnh của nhóm lệnh Motion thì từ khóa sử dụng là Steps(Số bước đi). Ví dụ khối lệnh move () steps được hiểu là di chuyển đối tượng đi một số bước nào đó. Số bước ở đây tương đương với Pixel. - Sân khấu là một hệ trục tọa độ hai chiều, có trục x và trục y. Điểm chính giữa của sân khấu có tọa độ (x=0, y=0) gọi là gốc tọa độ. Với hệ trục tọa độ thì có phần âm và phần dương. Xem hình ảnh minh họa sau đây: 2/ Backdrop - Ảnh nền/ Phông nền của sân khấu. Cũng giống như đối tượng trong Scratch, nếu mỗi đối tượng có thể có nhiều hình dạng khác nhau gọi là Costum

[20 blogs Cùng bố Học lập trình] Dự án Hệ thống đèn giao thông cảnh báo có đoàn tàu đi qua !

  Bước 1: Cảm biến ánh sáng Chúng ta sẽ sử dụng cảm biến ánh sáng để phát hiện xem có tàu chạy qua hay không. Chúng ta sẽ làm điều này bằng cách phát hiện bóng của đoàn tàu. Trước tiên, hãy khám phá cách hoạt động của cảm biến ánh sáng bằng cách tải chương trình sau xuống micro: bit. Bây giờ nhấn nút A và micro: bit phản hồi bằng một số. Con số này cho biết lượng ánh sáng chiếu vào đèn LED (vâng, đèn LED cũng có thể được sử dụng để phát hiện ánh sáng).  Nếu số mà bạn nhận được là 255 hoặc 0, điều đó có nghĩa là cảm biến độ sáng đang khởi động, vì vậy bạn cần nhấn nút một lần nữa. Bước 2: Cảnh LƯU Ý: Nếu bạn không sở hữu một chiếc xe lửa, bạn cũng có thể sử dụng một chiếc xe hơi hoặc thậm chí bàn tay của bạn để tạo bóng. Phát hiện một cái bóng có thể hơi khó khăn. Để làm việc này, chúng ta cần có một ngọn đèn sáng ở phía bên kia của tàu, không quá cao. Chúng ta có thể sử dụng đèn bàn học. Hơn nữa, chúng tôi không muốn quá nhiều ánh sáng từ các nguồn sáng khác, vì vậy bạn có thể phải đón

[Scratch] 10 THAO TÁC XỬ LÝ KỊCH BẢN TRONG SCRATCH (Cho người mới)

  - Bài viết được trích từ giáo trình học Scratch - THAO TÁC XỬ LÝ KỊCH BẢN TRONG SCRATCH 1/ Phân biệt một khối lệnh, một đoạn mã và một kịch bản. Trong một dự án thường có nhiều đối tượng, mỗi đối tượng lại có một hoặc nhiều kịch bản. Mỗi kịch bản được lắp ghép từ nhiều khối lệnh, cứ từ hai khối lệnh lắp ghép liền nhau trở lên được coi là một đoạn mã. Trước khi thực hiện các thao tác xử lý kịch bản ta cần phân biệt rõ các khái niệm một khối lệnh, một đoạn mã và một kịch bản. 2/ Phục hồi lại các thao tác xử lý trong khu vực kịch bản. Trong quá trình thực hiện các thao tác xử lý khối lệnh như xóa, sao chép,...có thể bạn sẽ cần phục hồi lại thao tác đó. Hãy sử dụng thanh Menu với lệnh Undelete trong mục Edit. 3/ Cách chèn thêm và tách rời một khối lệnh - Chèn thêm 1 khối lệnh vào giữa 2 khối lệnh trong kịch bản Giả sử có một kịch bản như hình 1, ta muốn chèn thêm một khối lệnh vào giữa 2 khối lệnh như hình 2. Hãy nhấp trái chuột để nắm và kéo khối lệnh đó vào vị trí mong muốn đến khi nào