Chuyển đến nội dung chính

Three Important Reasons Why Kids Should Start STEM Education At an Early Age

 

Three Important Reasons Why Kids Should Start STEM Education At an Early Age

STEM education

STEM education, which is a term initiated by the National Science Foundation, focuses on one or more of the four disciplines of science, technology, engineering, and math. With technical and scientific skills becoming more important in industry, encouraging kids to learn STEM with kids programming language early is the key for most parents.

There are three crucial pieces of evidence that show why it’s so important to expose children to STEM learning of kids programming languages in their early years.

STEM Education Evidence 1

National Science Foundation Children (NSFC) researchers recently showed that children demonstrate a clear readiness to engage in science, technology, engineering, and math (STEM) learning early in life. Many research specialists advocate that, in addition to raising awareness of STEM education in middle schools, educators should encourage kids to get engage with STEM at an early age. Just like kids programming language learning, STEM education should start early to maximize its effectiveness. Also, both parents and teachers should enthusiastically support their kids in learning STEM.

STEM Education Evidence 2

Children need STEM immersion as early as possible to gain rapid STEM fluency. Many people think that learning should always happen in a classroom. However, recent research shows that, just as people should immerse in a certain language environment to get fluent. Children should also have enough opportunities to fluent in STEM learning.

Therefore, parents, as their kids’ long-term influencers, should enhance their children’s informal learning of STEM subjects outside their schools. Just like taking them to museums and other STEM-related activities.

STEM Education Evidence 3

Parent and teacher attitudes are incredibly influential for children’s STEM outcomes. Almost one-third of parents don’t feel confident enough to support kids’ STEM learning, since they aren’t familiar with those subjects. But their attitudes about STEM has a truly profound effect on their kids’ success.

The good news is that supporting children’s STEM learning doesn’t mean parents must be experts. It is because there are all kinds of resources and materials available for kids who are starting their STEM learning.

STEM education

mBlock is the perfect educational software for STEM education of kids programming language. Here are the merits of this kids programming language software, which is specifically for STEM learning of kids programming language.

  1. mBlock is based on Scratch 3.0, which is a programming software tool designed by MIT and is one of the most popular kids programming languages.
  2. mBlock can connect with different hardware systems, like Codey Rocky, allowing children to turn their codes into real lighting and sound effects to make programming visible in the physical world.
  3. It also has the power to expose children to AI technology. Which is one of the most important industries in the 21st Children can easily understand the basic knowledge of AI through games and applications.

Currently, only 26% of STEM jobs are held by women. So it is important to make sure that girls have the same opportunities to learn these subjects as boys. Please remember: it is never too early to introduce kids programming language to your children.


If you like this blog, click Like button and leave a comment.

Source: www.mblock.cc

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

[Scratch] 10 THAO TÁC XỬ LÝ KỊCH BẢN TRONG SCRATCH (Cho người mới)

  - Bài viết được trích từ giáo trình học Scratch - THAO TÁC XỬ LÝ KỊCH BẢN TRONG SCRATCH 1/ Phân biệt một khối lệnh, một đoạn mã và một kịch bản. Trong một dự án thường có nhiều đối tượng, mỗi đối tượng lại có một hoặc nhiều kịch bản. Mỗi kịch bản được lắp ghép từ nhiều khối lệnh, cứ từ hai khối lệnh lắp ghép liền nhau trở lên được coi là một đoạn mã. Trước khi thực hiện các thao tác xử lý kịch bản ta cần phân biệt rõ các khái niệm một khối lệnh, một đoạn mã và một kịch bản. 2/ Phục hồi lại các thao tác xử lý trong khu vực kịch bản. Trong quá trình thực hiện các thao tác xử lý khối lệnh như xóa, sao chép,...có thể bạn sẽ cần phục hồi lại thao tác đó. Hãy sử dụng thanh Menu với lệnh Undelete trong mục Edit. 3/ Cách chèn thêm và tách rời một khối lệnh - Chèn thêm 1 khối lệnh vào giữa 2 khối lệnh trong kịch bản Giả sử có một kịch bản như hình 1, ta muốn chèn thêm một khối lệnh vào giữa 2 khối lệnh như hình 2. Hãy nhấp trái chuột để nắm và kéo khối lệnh đó vào vị trí mong muốn đến khi...

4 Đặc điểm sân khấu trong Scratch (cho người mới)

  - Bài viết được trích từ giáo trình học Scratch - 1/ Kích thước của sân khấu: Sân khấu trong Scratch có 3 loại kích thước sau đây: - Kích thước chuẩn: Rộng 480 px, Cao 360 px - Kích thước nhỏ nhất: Rộng 240 px, cao 180 px. Bằng 1/2 kích thước chuẩn - Kích thước toàn màn hình: Phụ thuộc vào kích thước màn hình máy tính. Một số điểm lưu ý: - Đơn vị đo chiều rộng và chiều cao được tính bằng Pixel, ký hiệu là px. Tuy nhiên, trong các khối lệnh của nhóm lệnh Motion thì từ khóa sử dụng là Steps(Số bước đi). Ví dụ khối lệnh move () steps được hiểu là di chuyển đối tượng đi một số bước nào đó. Số bước ở đây tương đương với Pixel. - Sân khấu là một hệ trục tọa độ hai chiều, có trục x và trục y. Điểm chính giữa của sân khấu có tọa độ (x=0, y=0) gọi là gốc tọa độ. Với hệ trục tọa độ thì có phần âm và phần dương. Xem hình ảnh minh họa sau đây: 2/ Backdrop - Ảnh nền/ Phông nền của sân khấu. Cũng giống như đối tượng trong Scratch, nếu mỗi đối tượng có thể có nhiều hình dạng khác nhau gọi là Co...

5 THAO TÁC XỬ LÝ ĐỐI VỚI SÂN KHẤU SCRATCH (Cho người mới)

- Bài viết được trích từ giáo trình học Scratch - 1/ Thêm mới ảnh nền cho sân khấu từ thư viện của Scratch. Scratch cung cấp một thư viện ảnh nền giúp chúng ta có thể lựa chọn và sử dụng trong các công việc xây dựng dự án. Để thêm mới một ảnh nền từ thư viện cho sân khấu, ta làm như sau: - Bước 1: Kích chuột chọn vào hình đại diện của sân khấu (Thumnail) - Bước 2: Chọn vào biểu tượng thư viện ảnh - Bước 3: Chọn ảnh nền phù hợp rồi chọn nút Ok 2/ Thiết kế, xóa và chỉnh sửa ảnh nền trong sân khấu. Scratch cung cấp một công cụ thiết kế đồ họa giúp người dùng có thể vẽ hoặc chỉnh sửa trực tiếp các ảnh nền theo nhu cầu sử dụng. Để vẽ thiết kế hoặc chỉnh sửa ảnh nền ta làm như sau: - Bước 1: Kích chuột chọn vào hình đại diện của sân khấu - Bước 2: Chọn vào biểu tượng hình cái bút - Bước 3: Sử dụng các nút công cụ vẽ thiết kế, chỉnh sửa, xóa bỏ ảnh nền. 3/ Thêm mới một ảnh nền từ máy tính Scratch cho phép nhập ảnh nền được lưu trữ trên máy tính. Các định dạng ảnh được hỗ trợ như JPG, PNG, GIF...